OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO FIRMY A PODNIKATELE

I. Základní ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).

2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti společnosti:

FAST TRAX s.r.o.

se sídlem Barrandova 409/1, Praha 4 – Modřany, 143 00

IČO: 19578334

zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 388648 

internetová stránka: https://fasttrax.cz/ (dále jen „internetová stránka“)

telefon: +420 777 304 877

email: obchod@fasttrax.cz

(dále jen „společnost“)

a právnické nebo podnikající fyzické osoby, která se společností uzavírá kupní smlouvu, případně smlouvu o dílo v závislosti na konkrétním předmětu smlouvy (dále jen „smlouva“) v rámci své podnikatelské činnosti nebo v souvislosti s ní (dále jen „zákazník“).

3. Společnost se zavazuje za podmínek stanovených smlouvou a těmito obchodními podmínkami realizovat pro zákazníka dodávky zboží, případně zhotovit dílo dle jednotlivých objednávek a zákazník se zavazuje objednané zboží a předmět díla převzít a zaplatit společnosti sjednanou cenu.

4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.

II. Informace o zboží, nabídce díla a cenách

1. Informace o zboží a předmětu díla a jejich hlavních vlastností jsou uvedeny na internetových stránkách. Cena včetně DPH a všech souvisejících poplatků a balného bude zákazníkovi sdělena společností na základě poptávky zákazníka učiněné prostřednictvím poptávkového formuláře na internetových stránkách nebo prostřednictvím emailu, případně telefonicky (dále jen „poptávka zákazníka“). V rámci poptávky zákazníka je zákazník povinen dodat společnosti grafický návrh pro úpravu zboží dle požadavku zákazníka nebo pro provedení díla, zejména specifikovat požadovanou technologii provedení potisku, grafickou podobu, barevnost a rozměry potisku.

2. Veškerá prezentace zboží a nabídky zhotovení díla umístěná na internetových stránkách jsou informativního charakteru a společnost není povinna uzavřít smlouvu ohledně tohoto zboží nebo díla, veškeré nabídky společnosti uvedené na internetových stránkách jsou nezávazné (ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije).

3. Zákazník bere na vědomí, že vyobrazení zboží a dalších produktů na internetových stránkách a propagačních materiálech společnosti je pouze ilustrační a zboží a produkty se ve skutečnosti mohou lišit barvou, velikostí nebo detaily. Zákazník rovněž bere na vědomí, že barevnost, velikost a umístění grafických prvků pro potisk na grafickém plánu zaslaném zákazníkovi je pouze informativní a může se lišit od skutečné podoby zboží nebo předmětu díla.

4. Společnost negarantuje žádné specifické vlastnosti zboží nebo předmětu díla, není-li na internetové stránce nebo ve smlouvě stanoveno jinak.

5. Společnost sdělí zákazníkovi na základě poptávky zákazníka informace o nákladech spojených s dodáním zboží a předmětu díla.

III. Objednávka a uzavření smlouvy

1. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí zákazník sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.

2. V případě zájmu o uzavření smlouvy zákazník zašle společnosti poptávku zákazníka (prostřednictvím poptávkového formuláře na internetových stránkách, prostřednictvím emailu nebo telefonicky). Společnost následně zašle na emailovou adresu zákazníka objednávku, resp. nabídku na uzavření smlouvy. Objednávka obsahuje specifikaci plnění dle smlouvy, cenu zboží nebo díla, přibližnou cenu dopravy a přibližný termín dodání zboží nebo předmětu díla (dále jen „objednávka“). Nemůže-li společnost některý z požadavků uvedených v poptávce zákazníka splnit, zašle zákazníkovi objednávku s alternativním návrhem plnění. 

3. Smlouva mezi zákazníkem a společností je uzavřena potvrzením objednávky zákazníkem na emailovou adresu společnosti. V případě, kdy společnost požaduje po zákazníkovi úhradu zálohy, je smlouva mezi zákazníkem a společností uzavřena okamžikem uhrazení zálohy.

4. Odesláním potvrzení objednávky zákazníkem zákazník potvrzuje, že se seznámil a souhlasí s těmito obchodními podmínkami.

5. V případě, že došlo ke zjevné technické či administrativní chybě na straně společnosti při uvedení ceny zboží nebo díla v objednávce, a cena plnění je tak ve zjevném nepoměru vzhledem k předmětu plnění, nebo pokud zboží již není vyráběno, není společnost povinna dodat zákazníkovi zboží nebo předmět díla za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že zákazník objednávku potvrdil a mezi smluvními stranami tak byla uzavřena smlouva. V takovém případě je společnost oprávněna od již
uzavřené smlouvy odstoupit v plném nebo částečném rozsahu a zaslat zákazníkovi pozměněnou nabídku. Oznámení o odstoupení od smlouvy a pozměněnou
nabídku zašle společnost zákazníkovi na jeho emailovou adresu. Pozměněná nabídka se považuje za novou objednávku a smlouva je v takovém případě uzavřena
potvrzením o přijetí zákazníka na emailovou adresu společnosti.

6. Poptávka zákazníka není pro společnost závazná. Společnost není povinna na poptávku zákazníka reagovat a uzavřít smlouvu ohledně poptávky zákazníka.

7. Společnost je oprávněna neuzavřít smlouvu se zákazníkem nebo již od uzavřené smlouvy odstoupit v případě, že bude mít důvodné podezření, že zákazník o sobě neuvedl pravdivé údaje nebo se jedná o zákazníka, u něhož je riziko, že neuhradí řádně a včas cenu zboží nebo díla (zejména, nikoli však výlučně se jedná o zákazníky v úpadku, nebo o zákazníky, proti kterým je vedeno exekuční řízení), nebo pokud jde o zákazníka, který již v minulosti smlouvu (včetně těchto obchodních podmínek) porušil.

8. Společnost je oprávněna stanovit minimální počet kusů zboží nebo kusů předmětu díla, které je zákazník povinen objednat.

9. Společnost je oprávněna dodat zboží a dílo v množství s odchylkou do 20 %. V případě, kdy společnost dodá zboží a/nebo dílo v množství s odchylkou oproti smlouvě, je oprávněn poměrně upravit výši ceny.

10. Zákazník je oprávněn požádat o zaslání fotografie prvního kusu vyrobeného zboží nebo předmětu díla v rámci plnění smlouvy. Společnost zašle zákazníkovi tuto fotografii na emailovou adresu. Zákazník bere na vědomí, že fotografie jsou společností pořízeny pouze jako informativní a společnost od zákazníka neočekává žádnou
zpětnou vazbu takovou zpětnou vazbu společnost ani nebude brát v potaz při průběhu dalšího plnění smlouvy. Pořízení fotografie prvního kusu zboží nebo
předmětu díla je bezplatné.

IV. Cena a platební podmínky

1. Cenu zboží a díla (dále jen „cena“) a případné náklady spojené s dodáním dle smlouvy může zákazník uhradit následujícími způsoby:

       bezhotovostním převodem na bankovní účet dle platebních pokynů uvedených v daňovém dokladu (faktuře) vystaveném společností,

       v hotovosti při předání zboží nebo předmětu díla.

2. Společně s cenou je zákazník povinen uhradit společnosti náklady spojené s dodáním zboží nebo předmětu díla ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále cenou i náklady spojené s dodáním.

3. Závazek zákazníka uhradit cenu a zálohu je v případě bezhotovostní platby splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet zákazníka.

4. V případě platby v hotovosti při předání zboží nebo výstupů služeb je cena splatná při jejich převzetí.

5. Společnost může od zákazníka požadovat úhradu zálohy před započetím výroby zboží nebo započetím provádění díla. V takovém
případě společnost zašle zálohovou fakturu společně s objednávkou. 
6. Společnost je oprávněna požadovat uhrazení celé ceny vč. nákladů na dodání ještě před započetím výroby zboží pro zákazníka nebo před započetím provádění díla.

7. Zákazník je povinen uhradit vícenáklady vzniklé společnosti v důsledku uvedení nesprávných údajů ve specifikaci zboží nebo díla. Společnost je oprávněna účtovat si poplatek za úpravu grafického návrhu zákazníka, pokud grafický návrh nebude odpovídat normám pro řádné provedení úpravy zboží nebo pro zhotovení díla. Výši poplatku společnost zákazníkovi předem sdělí.

8. Společnost vystaví zákazníkovi daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu zákazníka.

9. V případě prodlení zákazníka s úhradou jakékoli platby je zákazník povinen uhradit společnosti úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení. Nárok společnosti na náhradu škody, která mu prodlením zákazníka vznikla, tím není dotčen.

10. V případě prodlení zákazníka s úhradou ceny je společnost oprávněna pozastavit dohodnuté dodávky zboží nebo provádění díla, a to až do okamžiku úhrady všech
splatných závazků zákazníka a zároveň je společnost oprávněna odstoupit od smlouvy.

V. Dodání zboží a předmětu díla

1. Zboží a předmět díla jsou zákazníkovi dodány na adresu určenou zákazníkem. Volba způsobu dopravy je na společnosti.

2. Přibližnou cenu dopravy společnost zákazníkovi sdělí v objednávce. Společnost je oprávněna změnit cenu dopravy v závislosti na konkrétních rozměrech, váze zásilky, nákladech na balné, vzdálenosti do místa dodání a dalších okolnostech obchodu. V případě, že bude cena dopravy zvýšena oproti objednávce, společnost tuto skutečnost
zákazníkovi sdělí prostřednictvím emailové zprávy.

3. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

4. Je-li společnost podle smlouvy povinna dodat zboží nebo předmět díla na místo určené zákazníkem, je zákazník povinen převzít zboží nebo předmět díla při dodání. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo domluveno mezi smluvními stranami, je zákazník povinen uhradit případné náklady spojené s opakovaným doručováním, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

5. Při převzetí zboží nebo předmětu díla od přepravce je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží nebo předmětu díla a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit společnosti i přepravci.

6. Zákazník nabývá vlastnické právo ke zboží nebo předmětu díla zaplacením celé ceny, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží nebo předmětu díla. Nebezpečí škody na zboží nebo předmětu díla na zákazníka přechází okamžikem převzetí zboží nebo předmětu díla nebo okamžikem, kdy měl zákazník povinnost zboží nebo předmět díla převzít, ale v rozporu se smlouvou tak neučinil, ledaže je v těchto obchodních podmínkách uvedeno jinak. V případě přepravy zboží nebo předmětu díla se za dodání zboží nebo předmětu díla zákazníkovi považuje předání zboží/předmětu díla prvnímu dopravci. Společnost nenese odpovědnost za poškození zboží nebo
předmětu díla způsobeného přepravou, pokud ji sám nezajišťuje. V případě přepravy zboží nebo předmětu díla prostřednictvím třetí osoby (přepravce) společnost za
zboží/předmět díla a nebezpečí škody na zboží/předmětu díla přestává nést odpovědnost okamžikem předání zboží/předmětu díla přepravci. Přeprava prostřednictvím třetí osoby (přepravce) se řídí obchodními podmínkami této třetí osoby (přepravce).

7. Společnost upozorňuje, že termín dodání zboží nebo díla uvedený v objednávce je orientační a může být prodloužen v případě prodlení dodavatelů společnosti. V případě, že dodavatel společnosti nedodá materiál pro výrobu zboží nebo zhotovení díla, je společnost oprávněna od uzavřené smlouvy se zákazníkem odstoupit.

VII. Odstoupení od smlouvy

1. Do doby převzetí zboží nebo předmětu díla zákazníkem je společnost oprávněna kdykoliv od smlouvy odstoupit.

2. Zákazník není oprávněn odstoupit od smlouvy ohledně zboží nebo předmětu díla, které byly dodány řádně a bez vad. Zákazník rovněž není oprávněn odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je koupě zboží, které bylo upraveno podle požadavků zákazníka a od smlouvy, jejímž předmětem je zhotovení díla podle pokynů zákazníka. Společnost může v ojedinělých případech odstoupení od smlouvy zákazníka akceptovat, ovšem pouze dle volného uvážení společnosti a ohledně nepoškozeného a nepoužitého zboží nebo předmětu díla. Při společností uznaném odstoupení od smlouvy bude zákazníkovi vrácena pouze cena a společnost zákazníkovi nevrací ani nehradí dopravné.

3. Odstoupení od smlouvy je možné doručit bez zbytečného odkladu e-mailem. Odstoupení od smlouvy je účinné doručením oznámení o odstoupení druhé smluvní straně. V případě odstoupení od smlouvy e-mailem je oznámení o odstoupení doručeno okamžikem doručení do e-mailové schránky druhé smluvní strany.

4. V případě, že společnost zákazníkovi poskytne k zasílanému zboží dárek, pozbývá odstoupením od smlouvy dle tohoto článku zákazníkem související darovací smlouva účinnosti. Zákazník je tak povinen vrátit společně se zbožím i dárek, který mu společnost zaslala.

5. V případě, že společnost akceptuje odstoupení zákazníka od smlouvy, je společnost oprávněna účtovat zákazníkovi manipulační poplatek ve výši 35 % z ceny za náklady spojené s vrácením zboží. Společnost je oprávněna nárok na manipulační poplatek započítat oproti nároku zákazníka na vrácení ceny.

VIII. Práva z vadného plnění

1. Neprodleně po převzetí zboží nebo předmětu díla je zákazník povinen zkontrolovat zboží nebo předmět díla, zejména počet kusů a jeho soulad se zadáním objednávky. V případě zjištění nesouladu je povinen jej oznámit společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 24 hodin od převzetí zboží nebo předmětu díla.

2. Zjištěné závady je zákazník povinen vhodným způsobem zdokumentovat a tuto dokumentaci zaslat společnosti spolu s oznámením vady, a to na e-mailovou adresu: obchod@fasttrax.cz. V rámci uplatnění reklamace zákazník uvede, jaké zboží nebo předmět díla je předmětem reklamace, jaká vada je obsahem reklamace. Zákazník rovněž přiloží fotografie reklamované vady.

3. V případě, že zákazník nevytkne vadu v uvedených lhůtách a předepsaným způsobem, ztrácí zákazník nárok z vadného plnění.

4. Zákazníkovi nenáleží práva z vadného plnění, pokud vadu sám způsobil. 

5. Vadou zboží nebo předmětu díla není jeho opotřebení způsobené jeho obvyklým užíváním. 

6. Zákazníkovi, který smlouvu uzavřel jako podnikatel, se žádná záruční doba neposkytuje, není-li individuální domluvou sjednáno jinak.

7. Adresa pro vrácení zboží nebo předmětu díla z důvodu reklamace je: Pod Vinicí 409/29, Praha 12 – Modřany, 143 00.

IX. Doručování

1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.

2. Zákazník doručuje společnosti korespondenci na emailovou adresu uvedenou na internetových stránkách. Společnost doručuje zákazníkovi korespondenci na emailovou adresu, ze které byla potvrzena objednávka, případně na jinou adresu, kterou mu za tím účelem zákazník sdělí.

X. Osobní údaje

1. Podrobné informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů .

XI. Autorská práva

1. Zákazník odpovídá za to, že plněním smlouvy společností (tedy úpravou zboží dle požadavků zákazníka nebo zhotovením díla) nedojde k porušení práv třetích osob, zejména autorských práv k autorským dílům a jiných práv k duševnímu vlastnictví, jakož i osobnostních práv. Zákazník odpovídá za to, že k veškerým grafickým nebo textovým návrhům předaných společnosti, který je předmětem smlouvy, disponuje licencí nebo je přímo jeho autorem či vykonavatelem autorských majetkových práv. Pokud se toto prohlášení zákazníka ukáže nepravdivé, zákazník odpovídá za škodu, která by byla způsobena společnosti v důsledku porušení práv třetích osob.

2. Uzavřením smlouvy zákazník udílí společnosti souhlas k užití grafických nebo textových návrhů za účelem splnění smlouvy.

XII. Závěrečná ujednání

1. Veškerá ujednání mezi společností a zákazníkem se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky.

2. Všechna práva k internetové stránce, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení internetové stránky, fotek, videí, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží společnosti. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat internetovou nebo její část bez souhlasu společnosti.

3. Společnost nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetové stránky nebo v důsledku jejího užití v rozporu s jeho určením. Zákazník nesmí při využívání internetové stránky používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na její provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetovou stránku a užívat internetovou stránku nebo její části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jejím určením či účelem.

4. Společnost je oprávněna použít fotografie zboží vyrobeného pro zákazníka nebo předmětu díla zhotoveného pro zákazníka pro propagaci vlastní činnosti, a to zejména na internetových stránkách a na profilech společnosti na sociálních sítích na internetu. Pokud zákazník nesouhlasí s uveřejněním fotografií, zašle společnosti žádost o stažení fotografií na emailovou adresu: fasttrax@vybe.cz. Předmět emailové zprávy bude ve formě: „Žádost o stažení všech referenčních souborů spojených se zakázkou („název zakázky“) ze všech veřejně přístupných médií“.

5. Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

6. Znění obchodních podmínek může společnost měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti dnem 07.10.2023.